RJC Bloc - registru jurnal contabil pentru asociatii de proprietari
Incepand cu data 17/07/2017 timp de aprox. 3 saptamani nu vom putea fi contactati la numarul de telefon afisat. Va rugam sa folositi adresele de email of...@saga.ro si su...@saga.ro pentru intrebari sau pentru raportarea unor eventuale probleme. Ne cerem scuze pentru acest inconvenient.

RJC Bloc - registru jurnal contabil pentru asociatiile de proprietari

RJC Bloc ("Registru Jurnal Contabil Bloc") este un program cu ajutorul caruia se administreaza evidenta contabila a unei asociatii de proprietari. Instrumentul contabil utilizat este registrul jurnal contabil (de unde si denumirea programului).

Acest program a fost conceput ca o alternativa mai simpla a programului Saga Bloc Conta si poate mai potrivita pentru contabilii care au de prelucrat un volum redus de informatii.

RJC Bloc este destinat exclusiv contabililor care isi doresc un instrument simplu pentru a tine evidenta contabila a unor asociatii de proprietari, acesta fiind conceput in scopul inregistrarii in contabilitate a operatiilor primare din cadrul asociatiei de proprietari.

Daca in atributiile dvs intra repartizarea cheltuielilor de intretinere si intocmirea listei de plata va recomandam programul software Saga Bloc Admin - evidenta primara si contabila pentru asociatiile de proprietari, intrucat aceste operatii nu pot fi realizate cu programul RJC Bloc .

 

Programul poate fi descarcat si utilizat gratuit pentru o perioada de 30 zile folosind link-ul de mai jos. La finalul perioadei de evaluare va trebui sa achizitionati o licenta de utilizare daca doriti sa folositi programul in continuare.
Pretul unei licente de utilizare este de 190 Lei. Impreuna cu licenta de utilizare veti primi gratuit un abonament de 12 luni pentru actualizari si suport tehnic. Abonamentul poate fi prelungit ulterior pentru 12 luni contra valorii de 100 Lei. Comanda acum!

 

Programul este structurat astfel: 3 ecrane de configurare, 1 ecran de operare, 5 ecrane pentru raportare/situatii si 2 ecrane administrative

 

Asociatie / Configurare:

  • Asociatii proprietari: prin acest ecran se definesc asociatiile pentru care se opereaza date in program. Este folosit si pentru selectia asociatiei in lucru;
  • Configurare asociatie / preluare solduri: acesta este ecranul prin care se configureaza structura contabila si situatia asociatiei la momentul inceperii folosirii in program;
  • Planul de conturi: in acest ecran sunt afisate conturile folosite in program: conturile de baza, cele create automat de program si cele create explicit de dvs; prin acest ecran puteti defini alte conturi de care aveti nevoie;

 

Operatii / Rapoarte:

  • Jurnale operatii contabile: este singurul ecran de operare al programului prin intermediul caruia introduceti toate operatiile contabile necesare; informatiile afisate pot fi restranse pentru un anume jurnal, un anume tip de operatii sau un anumit interval de date folosind controalele de filtrare;
  • Fise cont: listeaza toate operatiile care afecteaza soldul unu cont;
  • Balanta conturi: afiseaza rulajul si soldurile conturilor intr-un anumit interval;
  • Registru inventar: soldul curent (sau la o anumita data) al tuturor conturilor;
  • Situatia elementelor de Activ si Pasiv: situatie obligatorie prin lege pentru asociatiile de oproprietari;
  • Fise apartament: afiseaza toate operatiile care afecteaza un anume apartament;

 

Administrare:

  • Inregistrare si licentiere: ecran prin care se introduce codul de licentiere care deblocheaza functiile programului;
  • Arhivare / restaurare baza de date: prin acest ecran puteti crea sau restaura arhivele de siguranta a bazelor de date a asociatiilor de proprietari;

 

Dupa configurarea asociatiei si completarea soldurilor conturilor la data de preluare, modul de utilizare al programului este simplu:

 

In registrul contabil, prin jurnalul de operatii contabile, se inregistreaza d.p.d.v. contabil operatiunile din evidenta primara:

  • colecarea facturilor de la furnizori;
  • repartizarea cheltuielilor de intretinere pe apartamente (constituirea debitelor pe apartamente prin tabelul deintretinere);
  • inregistrarea operatiunilor de trezorerie (incasari / plati);
  • evidenta miscarilor de fonduri constituite in asociatie (fond de rulment, fond de reparatii, fonduri speciale);


Majoritatea operatiunilor din evidenta contabila sunt predefinite, conturile implicate fiind deja configurate - le gasiti in planul de conturi;
Apartamentele se definesc la crearea asociatiei, iar programul creaza automat pentru acestea conturi analitice la conturile sintetice legate de evidenta pe apartamente (debite, fonduri, etc.) obtinandu-se astfel si fisele de evidenta pe apartamente in care sunt colectate operatiile contabile aferente - situatia 'Fise apartament'.

Din pacate limitarea la o impartire a celor cateva facturi de utilitati pe apartamentele care compun o asociatie de proprietari si apoi evidentierea incasarilor de la aceste apartamente cu ajutorul registrului de casa nu inseamna nici pe departe o evidenta contabila ... nici macar in partida simpla, asa cum prevede legislatia in vigoare. Ca orice patrimoniu constituit si utilizat, si patrimoniul asociatiei de proprietari trebuie urmarit si d.p.d.v. contabil (respectiv pe cele doua interpretari ale sale - Activ si Pasiv). Pornind de la o impartire pe conturi specifice a Activului si Pasivului, prin predefinirea principalelor operatii contabile, programul RJC Bloc asigura realizarea unei evidente contabile precise si complete a unei asociatii de proprietari.

 

Prin imaginile urmatoare puteti observa cum arata programul in timpul utilizarii, acestea prezentand cateva din ecranele de lucru ale programului.

 

in spatiulde lucru este afisat un ecran in care se poate selecta o asociatie pentru operare dintr-o lista cu asociatiile definite in program ecranul afisat prezinta datele asociatiei si conturile cu soldul asociat la momentul preluarii datelor prin apasarea butonului specific in ecranul de configurare se deschide un utilitar in care utilizatorul specifica numarul de apartamente si primul apartament iar in lista din partea dreapta sunt generate automat conturile asociate pentru fiecare apartament conform informatiilor specificate din ecranul de configurare a asociatiei de proprietari se poate accesa planul de conturi in care, prin intermediul accesariio unui buton se deschide un utilitar care permite utilizatorului sa introduca numarul unui apartament iar in lista din dreapta se afiseaza conturile asociate apartamentului respectiv care vor fi create jurnalul de operatii contabile este afisat cu articolele generate dion soldurile preluate peste care este deschis un ecran de operare cu valori completate peste jurnalul de operatii contabile este deschis un ecran de operare in care se arata co utilizatorul poate crea un articol customizat prin selectarea tipului de miscare contabila si a conturilor implicate fara ca acesta sa denatureze balanata contabila sunt afisate optiunile disponibile prin meniul "Operatii / Rapoarte" acestea fiind "Jurnale operatii contabile", "Fise cont", "Balanta conturi", "Registru inventar", "Situatie solduri activ / pasiv" si "Fise apartament" este afisat ecranul pentru situatia "fise cont" in care este bifata optiunea "doar conturi cu sume" si este deschis combo-ul de selectie a contului in care sunt afisate doar cateva conturi, iar in lista sunt completate inregistrarile pentru conturl "Avansuri apartamente / Apart 2" ecranul deschis prezinta raportul "Balanta conturi" in care este bifata optiunea "cu analitice" sugerand ca se pot vizualiza doar conturile sintetice sau conturile sintetice + analitice, iar mai jos sunt afisate doua tabele, in cel superior fiind afisate conturile de activ cu soldurile aferente iar in cel inferior sunt afisate conturile de pasiv cu soldurile aferente in ecranul "Fise aparatamente" este selectat apartamentul "Ap. 2" iar in lista sunt afisate toate operatiile care afecteaza apartamentul selectat ecranul in care sunt afisate elementele de activ si pasiv componente ale situatiei obligatorii, in dreptul elementelor sunt afisate soldurile lor la data selectata iar prin butonul tiparire se poate tipari situatia obligatorie este afisat ecranul care permite arhivarea bazei de date pentru asociatia selectata si in care se pot obserav optiuni de arhiavre, transfer a arhivelor create si restaurare a arhivelor din lsiat sau dintr-o alta locatie