RJC Bloc ("Registru Jurnal Contabil Bloc") este un program cu ajutorul caruia se administreaza evidenta contabila a unei asociatii de proprietari. Instrumentul contabil utilizat este registrul jurnal contabil (de unde si denumirea programului).
Acest program a fost conceput ca o alternativa mai simpla a programului Saga Bloc Conta si poate mai potrivita pentru contabilii care au de prelucrat un volum redus de informatii.
RJC Bloc este destinat exclusiv contabililor care isi doresc un instrument simplu pentru a tine evidenta contabila a unor asociatii de proprietari, acesta fiind conceput in scopul inregistrarii in contabilitate a operatiilor primare din cadrul asociatiei de proprietari.
Daca in atributiile dvs intra repartizarea cheltuielilor de intretinere si intocmirea listei de plata va recomandam programul software Saga Bloc Admin - evidenta primara si contabila pentru asociatiile de proprietari, intrucat aceste operatii nu pot fi realizate cu programul RJC Bloc .
Programul poate fi descarcat si utilizat gratuit pentru o perioada de 30 zile folosind link-ul de mai jos. La finalul perioadei de evaluare va trebui sa achizitionati o licenta de utilizare daca doriti sa folositi programul in continuare.
Pretul unei licente de utilizare este de 190 Lei. Impreuna cu licenta de utilizare veti primi gratuit un abonament de 12 luni pentru actualizari si suport tehnic. Abonamentul poate fi prelungit ulterior pentru 12 luni contra valorii de 100 Lei.
Comanda acum!
Programul este structurat astfel: 3 ecrane de configurare, 1 ecran de operare, 5 ecrane pentru raportare/situatii si 2 ecrane administrative
Asociatie / Configurare:
- Asociatii proprietari: prin acest ecran se definesc asociatiile pentru care se opereaza date in program. Este folosit si pentru selectia asociatiei in lucru;
- Configurare asociatie / preluare solduri: acesta este ecranul prin care se configureaza structura contabila si situatia asociatiei la momentul inceperii folosirii in program;
- Planul de conturi: in acest ecran sunt afisate conturile folosite in program: conturile de baza, cele create automat de program si cele create explicit de dvs; prin acest ecran puteti defini alte conturi de care aveti nevoie;
Operatii / Rapoarte:
- Jurnale operatii contabile: este singurul ecran de operare al programului prin intermediul caruia introduceti toate operatiile contabile necesare; informatiile afisate pot fi restranse pentru un anume jurnal, un anume tip de operatii sau un anumit interval de date folosind controalele de filtrare;
- Fise cont: listeaza toate operatiile care afecteaza soldul unu cont;
- Balanta conturi: afiseaza rulajul si soldurile conturilor intr-un anumit interval;
- Registru inventar: soldul curent (sau la o anumita data) al tuturor conturilor;
- Situatia elementelor de Activ si Pasiv: situatie obligatorie prin lege pentru asociatiile de oproprietari;
- Fise apartament: afiseaza toate operatiile care afecteaza un anume apartament;
Administrare:
- Inregistrare si licentiere: ecran prin care se introduce codul de licentiere care deblocheaza functiile programului;
- Arhivare / restaurare baza de date: prin acest ecran puteti crea sau restaura arhivele de siguranta a bazelor de date a asociatiilor de proprietari;
Dupa configurarea asociatiei si completarea soldurilor conturilor la data de preluare, modul de utilizare al programului este simplu:
In registrul contabil, prin jurnalul de operatii contabile, se inregistreaza d.p.d.v. contabil operatiunile din evidenta primara:
- colecarea facturilor de la furnizori;
- repartizarea cheltuielilor de intretinere pe apartamente (constituirea debitelor pe apartamente prin tabelul deintretinere);
- inregistrarea operatiunilor de trezorerie (incasari / plati);
- evidenta miscarilor de fonduri constituite in asociatie (fond de rulment, fond de reparatii, fonduri speciale);
Majoritatea operatiunilor din evidenta contabila sunt predefinite, conturile implicate fiind deja configurate - le gasiti in planul de conturi;
Apartamentele se definesc la crearea asociatiei, iar programul creaza automat pentru acestea conturi analitice la conturile sintetice legate de evidenta pe apartamente (debite, fonduri, etc.) obtinandu-se astfel si fisele de evidenta pe apartamente in care sunt colectate operatiile contabile aferente - situatia 'Fise apartament'.
Din pacate limitarea la o impartire a celor cateva facturi de utilitati pe apartamentele care compun o asociatie de proprietari si apoi evidentierea incasarilor de la aceste apartamente cu ajutorul registrului de casa nu inseamna nici pe departe o evidenta contabila ... nici macar in partida simpla, asa cum prevede legislatia in vigoare. Ca orice patrimoniu constituit si utilizat, si patrimoniul asociatiei de proprietari trebuie urmarit si d.p.d.v. contabil (respectiv pe cele doua interpretari ale sale - Activ si Pasiv). Pornind de la o impartire pe conturi specifice a Activului si Pasivului, prin predefinirea principalelor operatii contabile, programul RJC Bloc asigura realizarea unei evidente contabile precise si complete a unei asociatii de proprietari.
Prin imaginile urmatoare puteti observa cum arata programul in timpul utilizarii, acestea prezentand cateva din ecranele de lucru ale programului.