Scopul:
Sectiunile programului:
Configurare:
- Datele generale ale asociatiei de proprietari si inregistrarea informatiilor de initializare a programului;
- Nomenclatoare scari, apartamente, conturi bancare, fonduri speciale, persoane juridice / fizice;
- Preluarea soldurilor initiale ale asociatiei la momentul inceperii de folosire a programului;
Operatii:
- Liste de plata lunare
- colectarea cheltuielilor lunare si repartizarea acestora pe apartamente (dupa diverse criterii);
- inregistrarea consumului pe apartamente (citire indecsi / rapotare consum);
- inregistrarea eventualelor majorari de fonduri (rulment, reparatii, speciale) pe apartamente;
- inregistrarea eventualelor penalizari, ajutoare sociale, compensare avansuri pe apartamente;
- intocmirea si tiparirea tabelului de intretinere (listei de plata) in doua variante - oficial si detaliat;
- se poate afisa o 'recapitulatie' a sumelor repartizate dupa tipul de cheltuieli si criteriile de repartizare;
- se pot tipari 'fluturasi' pe apartamente cu informatii detaliate despre sumele repartizate;
- Trezorerie
- inregistrarea platilor si incasarilor prin casa / banca;
- afisarea si tiparirea registrelor de trezorerie (prin selectarea filtrelor);
- Operatii diverse
- constituirea fondului de reparatii din fondul de penalizari;
- inregistrarea eventualelor venituri de la clienti;
- colectarea si compensarea cheltuielilor pentru reparatii si fonduri speciale;
Situatiii si rapoarte:
- Fise apartamente - contralizeaza toate operatiunile pe un apartament;
- Registre apartamente - operatiunile unui apartament evidentiatie separat in 5 registre: fond rulment, fond reparatii, fonduri speciale, penalizari, cheltuieli intretinere;
- Situatie apartamente - se centralizeaza pe fiecare apartament situatia debitelor si a fondurilor existente la un moment dat;
- Registru jurnal contabil - operatiile facute in contabilitatea asociatiei de proprietati, ordonate cronologic (operatiile contabile sunt generate automat din evidenta primara);
- Fise conturi - evidentiata operatiile cu un anumit cont (contabil) pentru perioada selectata;
- Balanta conturi - sunt evidentiate intrarile si iesirile dintr-o anumite perioada pentru toate conturile contabile (sintetice si analitice) folosite in program;
- Registru inventar - documentul in care sunt evidentiate soldurile contabile ale conturilor pentru verificarea lor cu valorile efective;
- Situatia elementelor de Activ ai Pasiv - documentul centralizator (obligatoriu prin lege) al asociatiei de proprietari;
- Situatia furnizorilor si clientilor - afiseaza facturile cu platile si incasarile aferente lor pentru fiecare furnizor / client;
Pentru configurarea apartamentelor in programul Saga Bloc Admin sunt necesare minimul de informatii pentru repartizari ei evidenta.
Specific acestui tip de program si in 'Saga Bloc Admin' este necesar sa introduceti soldurile asociatiei la momentul inceperii folosirii programului.
Cheltuielile asociatiei se introduc dupa selectarea lunii corespunzatoare, apoi acestea pot fi repartizate apartamentelor (dupa diverse criterii) pentru constituirea debitelor de cheltuieli intretinere pentru tabelul de intretinere al lunii respective.
Printre criteriile de repartizare a unei cheltuieli din care puteti alege, se afla si repartizarea dupa numarul de persoane, prin care nu trebuie decat sa introduceti suma de repartizat, apoi sa bifati apartamentele carora doriti sa repartizati, ca apoi programul 'Saga Bloc Admin' sa calculeze suma repartizata apartamentelor selectate, corespunzator numarului de persoane in luna respectiva.
In fiecare luna puteti inregistra consumul utilitatilor (diferenta index nou - index vechi) petru fiecare apartament in parte si numarul de persoane din apartament incepand cu luna respectiva, in cazul in care acesta s-a schimbat. Pentru caldura se introduce suma primita de la firma care citeste repartitoarele.
Pentru cheltuielile cu utilitatile, puteti selecta pentru repartizare criteriul 'Consum preluat (indecsi)' in care sunt folosite cantitatile introduse in ecranul de 'Preluare consum si actualizare nr de persoane in luna' care vor fi inmultite cu pretul unitar (pe metru cub).
Pentru flexibilitate, programul 'Saga Bloc Admin' permite administratorilor de bloc sa repartizeze direct sumele dorite apartamentelor, in cazul in care criteriile de repartizare automata nu sunt potrivite necesitatilor sale.
Unul din pasii necesari completarii tabelului de intretinere (lsia de plata lunara) il constituie determinarea penalizarilor conform sumelor restante si atribuirea lor apartamentelor - acolo unde este cazul.
Acesta este tabelul de intretinere oficial, asa cum este cerut de legislatie.
Prin modelul detaliat al tabelului de intretinere va sunt afisate sumele centralizate pe tip de cheltuieli si criterii de repartizare, majorarile de fonduri, avansuri, penalizari si restul de sume calculate prin intermediul programului 'Saga Bloc Admin' care formeaza totalul de plata al apartamentelor in luna respectiva.
Exportandu-l in excel, puteti sa stergeti/ modificati coloanele tabelului pentru obtinerea unui format propriu.
Puteti tipari si 'fluturasi' pentru proprietarii apartamentelor in care totalul de plata este afisat in componentele constituente.
Ecranul de trezorerie permite introducere operatiilor de incasare / plata prin casa / banca necesare asociatiei de proprietari, iar filtrele permit obtinerea registrelor de trezorerie necesare pentru tiparire.
In aceasta imagine puteti observa situatiile si rapoartele disponibile prin programul 'Saga Bloc Admin' in aceasta versiune (v1.0 : 15.01.2013).
Registrul jurnal contabil care contine notele generate automat din evidenta primara efectuata de administratorul asociatiei de proprietari.
In registrele apartamentelor sunt colectate toate miscarile apartamentului, aferente registrelor afisate.
In raportul 'Fise apartament' sunt afisate toate miscarile unui apartament si sumele aferente.
Prin 'Situatie furnizori / clienti' puteti vedea furnizorii si clientii asociatiei de proprietari, facturile aferente acestora si platile / incasarile aferente facturii selectate.
Balanta conturilor generata de 'Saga Bloc Admin' cu sau fara analitice, impartita in conturile de Activ si conturile de Pasiv.
Toate miscarile unui cont pot fi vazute in situatia 'Fise cont' in care poteti selecta un cont sintetic sau unul din analiticele sale si daca doriti o perioada pentru vizualizare.
In orice moment se poate obtine raportul obligatoriu 'Situatia elementelor de Activ si Pasiv' la zi, sau la o data anterioara.
- Costul unei licente este de 420 RON. In pretul licentei va oferim si un abonament de asistenta pentru 12 luni prin care beneficiati de actualizari ale programului si asistenta tehnica prin email/telefon.
- Abonamentul poate fi reinnoit ulterior pentru pretul de 150 RON / licenta pentru 12 luni. Programul Saga Bloc Admin poate fi actualizat (pe masura ce actualizarile vor fi disponibile) doar daca licenta este acoperita de un abonament activ.